|
TOYOSER TEKNOLOJİLERİ
|
Rot Balans
|
![]() Yol tutuş ve frenlemede hayati önem taşıyan rot ayarı ve lastik balansının her 5000 km de bir kontrol edilmesi uzmanlar tarafından şiddetle öneriliyor. Özellikle Türkiye yol şartları düşünüldüğünde bu 5000 km. bazı durumlarda daha da azaltılabilir.Yollardaki çukur ve tümsekler amortisorlere zarar vermekle kalmayıp otomobilin yerle temasını sağlayan tekerleklerin balansını ve otomobilin istenilen doğrultuda gitmesini sağlayan ön takımın ayarlarını da bozmaktadır. Rot ayarının, yani rot açılarının fabrika değerlerinde olmaması yol güvenliğini tehlikeye soktuğu gibi yakıt tüketiminin artmasına ve lastiklerin daha fazla aşınmasına da sebep olur. Rot ayarıyla birlikte lastik ve jantların da dengeli bir şekilde dönmesini sağlamak amacıyla balans ayarının yapılması gerekir. Zaten balans ayarı yapılmadan rot ayarının doğru yapılabilmesi mümkün değildir. Denizli Özel Servisi Toyoser Özkan Plaza'da rot-balans ayarları son teknoloji bilgisayarlı sistemlerle yapılmakta, oldukça hassas sonuçlar elde edilebilmektedir. ![]() Tekerleklerin balans ayarları iki aşamada gerçekleştirilir. Statik ve dinamik ayarları sabit balans makinesinde yapıldıktan sonra tekerlekler monte edilip bilye, kampana veya disklerle birlikte dönerken son balans işlemi yapılır. Statik ve dinamik balans ayarları için tekerlekler sökülerek sabit balans makinesine bağlanır. ![]() Rot ayarının ilk aşamasında otomobilin hayati parçalarından olan ön takım elemanları kontrol edilir. Eğer ön takım elemanları içinde gevşeyen ya da ömrünü tamamlayan varsa öncelikle bu problemlerin giderilmesi ve sözkonusu parçaların yenilenmesi gerekir. Rot ayarı tekerlek balans ayarından sonra yapılır. Oldukça kısa bir sürede hatasız olarak rot ayarı yapılabilen bilgisayarlı makinelerin aparatları ön tekerleklere doğru şekilde bağlanmalıdır. Aparatlar doğru takılmazsa rot ayarı doğru olmayacağı için bu konuya dikkat edilmesi gerekir. Bilgisayar ekranındaki değerler fabrika değerlerine gelinceye kadar kamber, kaster, toe açıları ayarlandığında rot ayarı tamamlanmış olur. ![]() Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir. | |
![]() |
DENİZLİ SERVİS |
YEDEK PARÇA |
BİZE ULAŞIN
Tüm Hakları Saklıdır. Denizli Özel Servisi | Denizli Özel Servisi © 2013 MEGA TASARIM |
![]() |